
Kruglov Filip, lektor online doučování
Nyní studuji Gymnázium mezinárodních a veřejných vztahů Praha s.r.o., kde je zaměření na jazykovou výuku. Aktuálně se připravuji na jazykovou zkoušku z AJ na úrovni C2 Proficiency a na zkoušku z Business English BULETS C1.
Kromě studia na gymnáziu si však ještě neustále prohlubuji kvalifikaci ve věcech, které mě zajímají. Absolvoval jsem např. terapeutický výcvik, jsem mezinárodně certifikovaný NLP Practitioner a NLP Life Coach, ve školním roce 2023/24 nastoupím do mezinárodně uznávaného výcviku v kolaborativně-dialogické praxi od institutu Narativ. Mám diplom v moderní aplikované psychologii, KBT a hypnóze (Achology Ltd.).
Pravidelně docházím na akce v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Zárověň každý měsíc absolvuji několik e‑learningových kurzů souvisejících s prohlubováním kvalifikace ať už v jednotlivých oborech, které doučuji, nebo v pedagogice, psychologii, či v jiných oblastech, které mě zajímají. V rámci rozšiřování kvalifikace jsem se dostal ke kurzům od světových špiček v psychologii, komunikaci, neurolingvistice a dalších oborech, a to jak v rámci univerzit (např. Johns Hopkins University), tak i kurzy lektorů jako jednotlivců. Internet je krásná věc a kdo umí hledat, může najít kvalitní zdroje informací za dobrou cenu. Řídím se tím, že znalosti jsou břemeno, které netíží, proto se učím tolika věcem - zajímá mě to, baví mě to a dost možná se mi to bude i hodit. Své dovednosti uplatňuji v rámci vedení výuky za účelem vytvoření co nejpříjemnějšího a nejpřínosnějšího učebního prostředí pro své studenty.
V tuhle chvíli píši dvě práce, jednu zabývající se rozvojem talentů a měkkých kompetencí nadaného dítěte pomocí zájmové skupiny a druhou zabývající se využitím poznatků z psychologie, neurologie a kognitivní lingvistiky v didaktice a sestavování učebního procesu a prostředí pro žáky v mladším i starším školním věku a období dorostovém (1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, SŠ). Obě práce píšu pod vedením odborníků a konzultuji je se špičkami z oboru, a to jak z ČR, tak i ze světa, např. z Yale University nebo Stanford University.
Po maturitě plánuji odputovat do USA a mým cílem je se dostat do Harvard College, po němž bych chtěl studovat medicínu, psychologii, právo a pedagogiku.
Pracuji s dětmi a adolescenty již pátým rokem.
Jezdil jsem jako vedoucí na divadelní tábor, kde jsem se věnoval práci s dětmi a dorostenci jako odborný lektor divadelní techniky - zaučoval jsem účastníky s mixážními pulty, osvětlovací technikou, mikrofony, reflektory, s chodem zákulisí atd., to celé pochopitelně s úsměvem a nadšením, aby tábor byl pro účastníky příjemným zážitkem.
Mám zkušenost jako lektor všeobecné primární prevence rizikového chování na internetu. Náplní mé práce bylo, že jsem jezdil s dalším lektorem do základních škol a prováděl preventivní programy o kyberšikaně, bezpečnosti na internetu, zdraví v kyberprostoru a dalších tématech souvisejících s předcházením nebezpečí číhajících v online prostoru. Všechny tyto programy se zakládaly na tzv. peer efektu, aby se mezi lektory a účastníky vytvořilo jisté vrstevnické pouto díky malému věkovému rozdílu, aby mluvili stejným jazykem, a tím pádem, aby žáci byli vnímavější vůči informcím, které jim lektoři předávají prostřednictvím přednášek a interaktivních programů plných aktivit, her, zážitkového učení a reflexe.
Během studia na gymnáziu jsem vždy doučoval spolužáky a kamarády. Dalo mi to dost zkušeností k tomu, abych dovedl vychytat potřeby jednotlivých studentů, našel si k ním správný přístup a uměl pracovat s každým studentem individuálně, aby čas strávený doučováním byl co nejefektivněji využit pro co nejkvalitnější výsledky. Také jsem po dobu dvou let vyučoval filozofii a psychologii v rámci jedné zájmové skupiny dospělých.
Mimo jiné, od prosince roku 2018 se věnuji peer konzultacím a coachingu pro adolescenty, ale pracuji i s dětmi nebo dospělými klienty. Mám přes 2000 odkonzultovaných hodin. Nejsem certifikovaný psychoterapeut, jelikož nemám komplexní pětiletý psychoterapeutický výcvik akreditovaný ČAP nebo ČPtS ČLS JEP. Vím, kde jsou mé hranice a kdy nasměrovat klienta na kvalifikovanějšího profesionála. Tato práce mě naučila mapovat potřeby klientů, empatizovat s nimi, vést efektivní dialog, věřit ve své klienty a v jejich schopnosti. Také jsem se naučil vytvářet prostředí pro spolupráci, aby si klienti mohli efektivně sestavit cestu ke svým cílům a jít za nimi. Tyto dovednosti využívám i při doučování, protože si mohu se studenty určit reálný cíl a následně pracovat na jeho dosažení.
− Konfucius
Zdravím,
jmenuji se Filip a ten citát výše je mým motto při doučování. Nabízím doučování široké škály předmětů pro studenty základních, středních i vysokých škol. Sám jsem studentem gymnázia, takže dovedu studentům vysvětlit téma jejich jazykem a pochopitelně. Baví mě vymýšlet didaktické strategie, aktivity, materiály a celkově připravovat učební proces. Jo, a taky si rád hraji s grafikou😁.
Zkušenost se jeví být takovou, že velice často se nejen student naučí něco od lektora, ale i naopak. Přesně z toho důvodu mě baví komunikace a práce s lidmi, obzvláště s mladými, protože každý člověk je něčím výjimečný a když nasloucháme, ptáme se a zjišťujeme, můžeme se přiučit od našich studentů více, než by jeden čekal.
Máte-li zájem o doučování z českého jazyka a literatury, matematiky, přírodních či společenských věd, potažmo jiných předmětů, které nabízím, nebo třeba pomoc s přípravou na přijímačky na SŠ od CERMATu nebo na přijímačky na VŠ z psychologie, jsem otevřený spolupráci s Vámi!
V případě dotazů nebo zájmu o spolupráci, prosím, neváhejte mi napsat.
Díky a těším se na Vás!
Filip Kruglov
Vyber si své individuální doučování
Vyber si své sdílené doučování
Doučování je potřeba zakoupit pro každého studenta po vlastní registraci.